Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %36,0 %1 078 00094 %
Yle TV26,1 %5,2 %907 00079 %
Yle Teema2,2 %2,6 %623 00054 %
Yle Fem1,0 %1,2 %577 00050 %
Yle yhteensä51,2 %45,0 %1 091 00095 %
MTV320,6 %27,7 %1 050 00092 %
Sub1,2 %1,3 %604 00053 %
AVA1,8 %1,4 %523 00046 %
C More Total1,7 %0,6 %143 00013 %
MTV yhteensä25,2 %30,9 %1 060 00093 %
Nelonen7,0 %9,6 %899 00079 %
Jim1,7 %1,6 %610 00053 %
Liv1,3 %1,1 %580 00051 %
Hero0,9 %1,3 %376 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,7 %938 00082 %
TV51,4 %1,5 %574 00050 %
Kutonen1,5 %1,4 %428 00037 %
Frii1,5 %1,6 %370 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC0,5 %0,4 %308 00027 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %743 00065 %
STAR Channel1,1 %0,9 %388 00034 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %393 00034 %
Disney Finland3,0 %2,2 %558 00049 %
Music TV0,2 %0,0 %30 0003 %
Muut3,6 %3,0 %532 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 099 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.