Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,0 %1 268 00088 %
Yle TV26,9 %6,7 %1 086 00075 %
Yle Teema2,1 %2,0 %764 00053 %
Yle Fem0,9 %1,0 %547 00038 %
Yle yhteensä38,7 %33,7 %1 310 00091 %
MTV317,2 %22,9 %1 237 00086 %
Sub4,3 %3,2 %934 00065 %
AVA2,3 %2,7 %773 00054 %
C More Total1,0 %0,8 %166 00012 %
MTV yhteensä24,8 %29,6 %1 305 00091 %
Nelonen11,2 %14,8 %1 180 00082 %
Jim2,2 %2,2 %799 00056 %
Liv2,5 %2,5 %792 00055 %
Hero1,5 %1,8 %557 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %21,3 %1 254 00087 %
TV53,4 %3,4 %864 00060 %
Kutonen2,6 %2,2 %710 00049 %
Frii1,7 %1,5 %539 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC1,0 %1,0 %412 00029 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,2 %1 062 00074 %
STAR Channel2,5 %1,7 %606 00042 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %587 00041 %
Disney Finland5,4 %3,5 %797 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %55 0004 %
Muut4,6 %3,6 %574 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 371 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.