Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,6 %1 742 00067 %
Yle TV29,6 %9,2 %1 683 00065 %
Yle Teema1,5 %1,7 %898 00035 %
Yle Fem0,9 %1,1 %700 00027 %
Yle yhteensä39,3 %35,6 %1 965 00076 %
MTV314,5 %19,4 %1 823 00071 %
Sub4,0 %4,1 %1 328 00051 %
AVA1,8 %2,2 %868 00034 %
C More Total2,9 %1,0 %367 00014 %
MTV yhteensä23,2 %26,8 %2 004 00078 %
Nelonen9,7 %12,7 %1 715 00066 %
Jim2,5 %2,4 %1 033 00040 %
Liv1,6 %1,7 %937 00036 %
Hero1,1 %1,3 %627 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,1 %1 831 00071 %
TV53,3 %3,8 %1 216 00047 %
Kutonen3,3 %3,4 %1 019 00039 %
Frii1,5 %1,4 %618 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %61 0002 %
TLC0,4 %0,3 %525 00020 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,7 %1 557 00060 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 014 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %810 00031 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 247 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %99 0004 %
Muut5,4 %5,0 %909 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 205 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.