Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,4 %3 416 00070 %
Yle TV28,4 %7,9 %3 203 00066 %
Yle Teema1,5 %1,6 %1 642 00034 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 419 00029 %
Yle yhteensä38,9 %34,3 %3 824 00078 %
MTV317,5 %22,9 %3 645 00075 %
Sub3,3 %3,2 %2 446 00050 %
AVA2,8 %3,3 %1 968 00040 %
C More Total2,0 %0,6 %584 00012 %
MTV yhteensä25,6 %30,0 %3 965 00081 %
Nelonen10,7 %13,8 %3 387 00069 %
Jim2,4 %2,2 %2 013 00041 %
Liv2,5 %2,4 %2 057 00042 %
Hero1,2 %1,4 %1 298 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,8 %3 686 00076 %
TV53,1 %3,3 %2 298 00047 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 674 00034 %
Frii1,8 %1,7 %1 275 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %95 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 151 00024 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,5 %2 968 00061 %
STAR Channel2,8 %2,2 %1 838 00038 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 402 00029 %
Disney Finland5,4 %3,9 %2 282 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %205 0004 %
Muut3,9 %3,4 %1 643 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 315 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.