Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,4 %1 872 00073 %
Yle TV216,6 %8,6 %1 907 00074 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 154 00045 %
Yle Fem1,4 %1,9 %985 00038 %
Yle yhteensä46,7 %38,2 %2 165 00084 %
MTV315,1 %21,5 %1 978 00077 %
Sub3,2 %4,1 %1 474 00057 %
AVA1,1 %1,4 %934 00036 %
C More Total1,4 %0,9 %320 00012 %
MTV yhteensä20,9 %27,9 %2 133 00083 %
Nelonen8,7 %11,5 %1 915 00075 %
Jim2,7 %2,7 %1 235 00048 %
Liv1,3 %1,2 %1 080 00042 %
Hero1,1 %1,5 %760 00030 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %237 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,2 %2 035 00079 %
TV52,8 %3,2 %1 250 00049 %
Kutonen2,0 %2,0 %971 00038 %
Frii1,2 %1,3 %673 00026 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %136 0005 %
TLC0,4 %0,3 %364 00014 %
Warner Bros. Discovery7,0 %7,2 %1 560 00061 %
STAR Channel3,1 %2,4 %1 235 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %120 0005 %
Disney Finland3,5 %2,6 %1 269 00049 %
Music TV0,4 %0,3 %139 0005 %
Muut6,6 %5,5 %1 008 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 356 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.