Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 828 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,0 %3 835 00073 %
Yle TV214,5 %7,3 %3 859 00074 %
Yle Teema2,3 %3,0 %2 261 00043 %
Yle Fem1,3 %1,8 %1 969 00038 %
Yle yhteensä44,8 %36,2 %4 418 00085 %
MTV318,7 %25,8 %4 176 00080 %
Sub3,0 %3,6 %2 860 00055 %
AVA1,9 %2,2 %2 129 00041 %
C More Total1,1 %0,6 %566 00011 %
MTV yhteensä24,6 %32,2 %4 448 00085 %
Nelonen9,3 %12,1 %3 850 00074 %
Jim2,6 %2,6 %2 425 00046 %
Liv2,1 %1,9 %2 360 00045 %
Hero1,0 %1,3 %1 472 00028 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %390 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,8 %4 130 00079 %
TV52,4 %2,7 %2 372 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 749 00033 %
Frii1,5 %1,3 %1 366 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %235 0004 %
TLC0,7 %0,6 %820 00016 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,3 %3 042 00058 %
STAR Channel2,6 %2,0 %2 314 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %195 0004 %
Disney Finland3,0 %2,2 %2 375 00045 %
Music TV0,3 %0,3 %233 0004 %
Muut5,1 %4,1 %1 823 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 828 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.