Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,0 %1 344 00092 %
Yle TV213,4 %6,9 %1 239 00085 %
Yle Teema2,5 %3,2 %893 00061 %
Yle Fem1,5 %2,0 %773 00053 %
Yle yhteensä43,8 %36,0 %1 386 00095 %
MTV319,2 %26,2 %1 323 00091 %
Sub2,5 %3,0 %963 00066 %
AVA2,0 %2,2 %775 00053 %
C More Total1,1 %0,7 %211 00014 %
MTV yhteensä24,8 %32,1 %1 361 00094 %
Nelonen8,8 %11,6 %1 217 00084 %
Jim2,4 %2,2 %837 00057 %
Liv2,1 %2,0 %872 00060 %
Hero1,4 %1,7 %624 00043 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %131 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %1 283 00088 %
TV53,0 %3,2 %869 00060 %
Kutonen1,9 %1,6 %663 00046 %
Frii1,7 %1,6 %572 00039 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %95 0007 %
TLC0,7 %0,6 %340 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,3 %1 048 00072 %
STAR Channel2,5 %1,9 %805 00055 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %89 0006 %
Disney Finland2,9 %2,1 %827 00057 %
Music TV0,2 %0,2 %74 0005 %
Muut5,0 %4,1 %637 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 414 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.