Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,8 %1 782 00075 %
Yle TV216,2 %8,4 %1 758 00074 %
Yle Teema2,7 %3,4 %1 140 00048 %
Yle Fem1,4 %1,9 %942 00040 %
Yle yhteensä47,1 %38,5 %2 000 00084 %
MTV315,3 %21,6 %1 860 00078 %
Sub3,2 %4,0 %1 409 00059 %
AVA1,2 %1,4 %911 00038 %
C More Total1,4 %0,9 %299 00013 %
MTV yhteensä21,1 %27,9 %1 991 00084 %
Nelonen8,4 %11,2 %1 777 00075 %
Jim2,7 %2,7 %1 198 00050 %
Liv1,3 %1,3 %1 047 00044 %
Hero1,2 %1,5 %755 00032 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %214 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,0 %1 892 00079 %
TV52,9 %3,3 %1 200 00050 %
Kutonen2,1 %2,0 %942 00040 %
Frii1,3 %1,3 %665 00028 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %133 0006 %
TLC0,4 %0,3 %359 00015 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,3 %1 499 00063 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 142 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %120 0005 %
Disney Finland3,5 %2,6 %1 175 00049 %
Music TV0,4 %0,4 %139 0006 %
Muut6,3 %5,3 %968 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 171 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.