Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,4 %3 679 00076 %
Yle TV214,1 %7,2 %3 581 00074 %
Yle Teema2,4 %3,0 %2 229 00046 %
Yle Fem1,3 %1,8 %1 892 00039 %
Yle yhteensä45,1 %36,5 %4 106 00085 %
MTV318,8 %25,8 %3 936 00081 %
Sub3,0 %3,5 %2 745 00057 %
AVA1,9 %2,2 %2 076 00043 %
C More Total1,1 %0,6 %523 00011 %
MTV yhteensä24,7 %32,2 %4 173 00086 %
Nelonen9,0 %11,9 %3 593 00074 %
Jim2,6 %2,6 %2 359 00049 %
Liv2,2 %1,9 %2 291 00047 %
Hero1,1 %1,4 %1 454 00030 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %348 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,5 %3 857 00079 %
TV52,5 %2,7 %2 288 00047 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 693 00035 %
Frii1,5 %1,3 %1 352 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %229 0005 %
TLC0,7 %0,6 %810 00017 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,4 %2 930 00060 %
STAR Channel2,6 %2,0 %2 158 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %188 0004 %
Disney Finland2,9 %2,2 %2 216 00046 %
Music TV0,3 %0,3 %233 0005 %
Muut4,9 %4,0 %1 750 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 479 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.