Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 502 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %21,6 %3 708 00076 %
Yle TV223,1 %15,2 %3 805 00078 %
Yle Teema2,3 %3,0 %2 524 00052 %
Yle Fem1,1 %1,6 %1 910 00039 %
Yle yhteensä51,0 %41,4 %4 210 00087 %
MTV317,2 %24,3 %3 917 00081 %
Sub2,6 %3,3 %2 769 00057 %
AVA1,7 %2,0 %2 101 00043 %
C More Total0,8 %0,6 %580 00012 %
MTV yhteensä22,3 %30,1 %4 102 00084 %
Nelonen8,0 %10,6 %3 588 00074 %
Jim2,3 %2,2 %2 404 00049 %
Liv2,0 %1,7 %2 346 00048 %
Hero1,2 %1,6 %1 605 00033 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %352 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,8 %3 927 00081 %
TV52,5 %2,6 %2 291 00047 %
Kutonen1,4 %1,5 %1 693 00035 %
Frii1,3 %1,3 %1 329 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %241 0005 %
TLC0,7 %0,6 %852 00018 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,3 %2 881 00059 %
STAR Channel2,1 %1,8 %2 244 00046 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %195 0004 %
Disney Finland2,5 %2,0 %2 294 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %254 0005 %
Muut3,8 %3,1 %1 745 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 502 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.