Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %21,1 %1 870 00073 %
Yle TV225,0 %16,9 %1 968 00077 %
Yle Teema2,3 %3,0 %1 278 00050 %
Yle Fem1,1 %1,6 %965 00038 %
Yle yhteensä51,8 %42,6 %2 174 00085 %
MTV313,9 %20,1 %1 946 00076 %
Sub2,7 %3,8 %1 460 00057 %
AVA1,1 %1,3 %978 00038 %
C More Total1,2 %0,8 %356 00014 %
MTV yhteensä18,9 %26,0 %2 074 00081 %
Nelonen8,0 %10,4 %1 885 00073 %
Jim2,3 %2,4 %1 207 00047 %
Liv1,3 %1,3 %1 112 00043 %
Hero1,4 %2,1 %862 00034 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %245 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,1 %2 034 00079 %
TV52,6 %2,9 %1 225 00048 %
Kutonen2,0 %2,3 %990 00039 %
Frii1,2 %1,3 %679 00026 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %156 0006 %
TLC0,4 %0,4 %402 00016 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,3 %1 533 00060 %
STAR Channel2,8 %2,2 %1 283 00050 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %129 0005 %
Disney Finland3,2 %2,5 %1 310 00051 %
Music TV0,4 %0,3 %165 0006 %
Muut5,1 %4,1 %967 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 345 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.