Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %21,4 %1 782 00075 %
Yle TV225,0 %16,9 %1 830 00077 %
Yle Teema2,3 %3,0 %1 235 00052 %
Yle Fem1,1 %1,6 %935 00039 %
Yle yhteensä52,3 %43,0 %2 028 00085 %
MTV313,9 %20,0 %1 830 00077 %
Sub2,7 %3,8 %1 395 00059 %
AVA1,2 %1,3 %959 00040 %
C More Total1,1 %0,8 %340 00014 %
MTV yhteensä18,9 %25,9 %1 947 00082 %
Nelonen7,6 %10,2 %1 761 00074 %
Jim2,4 %2,4 %1 175 00049 %
Liv1,3 %1,3 %1 085 00046 %
Hero1,4 %2,1 %846 00036 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %222 0009 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %17,0 %1 902 00080 %
TV52,7 %2,9 %1 186 00050 %
Kutonen2,1 %2,3 %955 00040 %
Frii1,2 %1,3 %668 00028 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %148 0006 %
TLC0,4 %0,4 %391 00016 %
Warner Bros. Discovery7,0 %7,4 %1 467 00062 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 194 00050 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %124 0005 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 220 00051 %
Music TV0,4 %0,3 %159 0007 %
Muut4,9 %4,0 %925 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 180 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.