Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 176 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %20,6 %1 775 00075 %
Yle TV228,4 %16,4 %1 858 00078 %
Yle Teema2,0 %2,8 %1 147 00048 %
Yle Fem1,4 %2,2 %955 00040 %
Yle yhteensä53,3 %41,9 %2 043 00086 %
MTV313,8 %20,4 %1 882 00079 %
Sub2,4 %3,4 %1 330 00056 %
AVA1,1 %1,4 %950 00040 %
C More Total1,2 %0,9 %289 00012 %
MTV yhteensä18,5 %26,1 %1 989 00084 %
Nelonen6,9 %10,1 %1 708 00072 %
Jim2,4 %2,6 %1 175 00049 %
Liv1,1 %1,1 %1 050 00044 %
Hero1,1 %1,7 %794 00033 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %177 0007 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %16,3 %1 889 00079 %
TV52,6 %3,1 %1 181 00050 %
Kutonen1,8 %1,8 %920 00039 %
Frii1,1 %1,1 %595 00025 %
The Discovery Channel0,9 %0,7 %142 0006 %
TLC0,4 %0,3 %458 00019 %
Warner Bros. Discovery6,6 %7,1 %1 436 00060 %
STAR Channel2,8 %2,5 %1 112 00047 %
National Geographic Channel1,7 %1,7 %772 00032 %
Disney Finland4,5 %4,2 %1 305 00055 %
Music TV0,4 %0,4 %167 0007 %
Muut4,5 %3,9 %940 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 176 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.