Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,6 %1 737 00073 %
Yle TV210,8 %8,6 %1 703 00072 %
Yle Teema2,1 %2,6 %1 066 00045 %
Yle Fem1,3 %1,7 %928 00039 %
Yle yhteensä42,4 %37,6 %1 961 00082 %
MTV315,5 %20,8 %1 820 00076 %
Sub3,5 %4,5 %1 425 00060 %
AVA1,4 %1,6 %896 00038 %
C More Total2,1 %1,1 %306 00013 %
MTV yhteensä22,4 %28,1 %1 961 00082 %
Nelonen8,5 %10,9 %1 702 00071 %
Jim2,8 %2,7 %1 215 00051 %
Liv1,4 %1,2 %1 016 00043 %
Hero1,4 %1,8 %747 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %200 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,8 %1 848 00078 %
TV53,1 %3,1 %1 180 00050 %
Kutonen2,1 %1,9 %867 00036 %
Frii1,4 %1,3 %643 00027 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %153 0006 %
TLC0,4 %0,3 %408 00017 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,2 %1 424 00060 %
STAR Channel3,2 %2,4 %1 106 00046 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %804 00034 %
Disney Finland5,7 %4,2 %1 294 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %153 0006 %
Muut6,2 %4,8 %972 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 138 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.