Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %9,2 %896 00066 %
Yle TV210,1 %7,8 %941 00069 %
Yle Teema1,1 %1,3 %405 00030 %
Yle Fem1,0 %1,3 %392 00029 %
Yle yhteensä23,2 %19,6 %1 116 00082 %
MTV318,1 %23,3 %1 078 00079 %
Sub6,6 %8,0 %862 00064 %
AVA2,3 %2,7 %523 00039 %
C More Total1,2 %0,6 %150 00011 %
MTV yhteensä28,2 %34,6 %1 167 00086 %
Nelonen14,2 %17,0 %993 00073 %
Jim4,7 %4,5 %714 00053 %
Liv3,6 %2,3 %603 00044 %
Hero1,5 %1,7 %379 00028 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %124 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %26,7 %1 105 00081 %
TV54,8 %4,6 %664 00049 %
Kutonen2,2 %2,0 %404 00030 %
Frii1,5 %1,2 %296 00022 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %78 0006 %
TLC1,6 %1,3 %252 00019 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,6 %826 00061 %
STAR Channel4,7 %3,4 %639 00047 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %391 00029 %
Disney Finland7,5 %5,2 %757 00056 %
Music TV0,6 %0,3 %126 0009 %
Muut5,0 %4,0 %450 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 265 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.