Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %9,4 %887 00065 %
Yle TV210,3 %7,1 %930 00069 %
Yle Teema1,6 %1,8 %437 00032 %
Yle Fem0,7 %0,9 %345 00025 %
Yle yhteensä23,5 %19,2 %1 102 00081 %
MTV318,8 %23,8 %1 058 00078 %
Sub5,4 %6,2 %808 00060 %
AVA2,6 %3,0 %503 00037 %
C More Total1,3 %0,7 %129 00010 %
MTV yhteensä28,1 %33,8 %1 148 00085 %
Nelonen13,4 %15,8 %1 002 00074 %
Jim4,3 %4,0 %674 00050 %
Liv3,6 %3,4 %657 00048 %
Hero1,6 %2,0 %355 00026 %
Nelosen maksukanavat1,3 %2,0 %125 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,3 %27,1 %1 116 00082 %
TV54,4 %4,3 %658 00049 %
Kutonen2,2 %2,0 %447 00033 %
Frii1,0 %1,0 %297 00022 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %78 0006 %
TLC1,3 %1,0 %294 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %877 00065 %
STAR Channel5,0 %3,8 %672 00050 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %423 00031 %
Disney Finland8,4 %6,2 %770 00057 %
Music TV0,9 %0,6 %116 0009 %
Muut5,1 %4,2 %395 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 256 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.