Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %8,4 %839 00062 %
Yle TV28,2 %6,6 %905 00067 %
Yle Teema1,2 %1,4 %420 00031 %
Yle Fem0,9 %1,1 %371 00027 %
Yle yhteensä20,8 %17,6 %1 091 00080 %
MTV318,5 %22,5 %1 044 00077 %
Sub6,1 %6,8 %771 00057 %
AVA2,5 %2,5 %471 00035 %
C More Total2,4 %0,5 %167 00012 %
MTV yhteensä29,4 %32,4 %1 128 00083 %
Nelonen15,2 %19,3 %1 023 00075 %
Jim4,1 %3,9 %630 00046 %
Liv4,0 %3,9 %619 00046 %
Hero1,6 %1,8 %380 00028 %
Nelosen maksukanavat1,9 %2,7 %118 0009 %
Nelonen Media yhteensä26,8 %31,6 %1 128 00083 %
TV54,2 %4,4 %614 00045 %
Kutonen2,6 %2,3 %465 00034 %
Frii1,1 %1,0 %290 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %87 0006 %
TLC1,6 %0,9 %269 00020 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %860 00063 %
STAR Channel5,0 %3,7 %631 00047 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %409 00030 %
Disney Finland8,0 %5,9 %743 00055 %
Music TV0,8 %0,3 %96 0007 %
Muut4,0 %2,9 %348 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 271 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.