Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,9 %1 704 00072 %
Yle TV26,9 %6,9 %1 653 00069 %
Yle Teema2,0 %2,4 %1 074 00045 %
Yle Fem1,2 %1,5 %911 00038 %
Yle yhteensä38,8 %34,7 %1 923 00081 %
MTV316,5 %21,4 %1 835 00077 %
Sub3,7 %4,2 %1 401 00059 %
AVA1,4 %1,4 %902 00038 %
C More Total3,4 %1,1 %375 00016 %
MTV yhteensä25,0 %28,1 %1 960 00082 %
Nelonen9,2 %11,9 %1 734 00073 %
Jim3,1 %2,9 %1 164 00049 %
Liv1,3 %1,3 %999 00042 %
Hero1,7 %2,2 %775 00033 %
Nelosen maksukanavat1,8 %2,8 %217 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,2 %1 906 00080 %
TV52,8 %2,9 %1 120 00047 %
Kutonen2,2 %2,2 %974 00041 %
Frii1,0 %1,0 %609 00026 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %162 0007 %
TLC0,4 %0,2 %412 00017 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 454 00061 %
STAR Channel3,4 %2,6 %1 137 00048 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %826 00035 %
Disney Finland6,5 %5,0 %1 300 00055 %
Music TV0,4 %0,3 %126 0005 %
Muut5,1 %3,8 %887 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 149 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.