Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,7 %1 753 00074 %
Yle TV211,6 %7,2 %1 674 00070 %
Yle Teema1,8 %2,5 %1 093 00046 %
Yle Fem1,6 %1,6 %917 00038 %
Yle yhteensä42,4 %35,9 %1 950 00082 %
MTV314,8 %19,6 %1 799 00076 %
Sub3,5 %4,6 %1 323 00056 %
AVA1,0 %1,0 %841 00035 %
C More Total1,3 %1,0 %294 00012 %
MTV yhteensä20,6 %26,2 %1 945 00082 %
Nelonen9,0 %11,9 %1 749 00073 %
Jim3,0 %3,0 %1 213 00051 %
Liv1,5 %1,3 %966 00041 %
Hero1,3 %1,9 %808 00034 %
Nelosen maksukanavat1,6 %2,5 %232 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,7 %1 880 00079 %
TV52,7 %2,9 %1 158 00049 %
Kutonen2,6 %2,4 %979 00041 %
Frii1,2 %1,2 %605 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %153 0006 %
TLC0,4 %0,2 %424 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %1 432 00060 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 147 00048 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %810 00034 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 299 00055 %
Music TV0,5 %0,5 %150 0006 %
Muut6,3 %4,6 %883 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.