Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 439 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,1 %3 585 00074 %
Yle TV212,1 %8,0 %3 474 00071 %
Yle Teema1,7 %2,1 %2 118 00044 %
Yle Fem1,6 %1,7 %1 869 00038 %
Yle yhteensä42,2 %35,0 %4 025 00083 %
MTV318,5 %24,2 %3 774 00078 %
Sub3,2 %4,0 %2 634 00054 %
AVA1,6 %1,6 %1 869 00038 %
C More Total0,8 %0,6 %492 00010 %
MTV yhteensä24,1 %30,4 %4 055 00083 %
Nelonen9,5 %12,6 %3 534 00073 %
Jim2,9 %2,8 %2 362 00049 %
Liv2,4 %2,2 %2 158 00044 %
Hero1,1 %1,6 %1 476 00030 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,7 %384 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,8 %3 831 00079 %
TV52,3 %2,4 %2 152 00044 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 761 00036 %
Frii1,5 %1,4 %1 206 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %250 0005 %
TLC0,7 %0,5 %885 00018 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,2 %2 772 00057 %
STAR Channel2,6 %2,2 %2 213 00046 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 405 00029 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 509 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %252 0005 %
Muut4,8 %3,4 %1 651 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 439 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.