Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,8 %1 320 00091 %
Yle TV210,4 %7,4 %1 214 00083 %
Yle Teema1,9 %2,3 %908 00062 %
Yle Fem1,7 %1,8 %758 00052 %
Yle yhteensä40,7 %34,3 %1 374 00094 %
MTV318,5 %24,2 %1 309 00090 %
Sub3,0 %3,6 %924 00063 %
AVA1,5 %1,5 %703 00048 %
C More Total0,8 %0,7 %206 00014 %
MTV yhteensä23,8 %30,1 %1 347 00093 %
Nelonen8,8 %11,3 %1 186 00081 %
Jim2,7 %2,6 %871 00060 %
Liv2,3 %2,2 %779 00053 %
Hero1,4 %2,0 %646 00044 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,8 %135 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,9 %1 261 00087 %
TV52,7 %2,9 %879 00060 %
Kutonen2,2 %2,0 %727 00050 %
Frii1,8 %1,6 %549 00038 %
The Discovery Channel0,6 %0,6 %126 0009 %
TLC0,6 %0,5 %363 00025 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %1 032 00071 %
STAR Channel2,3 %2,1 %827 00057 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %596 00041 %
Disney Finland4,9 %4,0 %918 00063 %
Music TV0,3 %0,3 %80 0005 %
Muut5,8 %4,0 %646 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 412 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.