Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,6 %1 900 00072 %
Yle TV212,9 %8,8 %1 920 00072 %
Yle Teema1,5 %1,8 %1 039 00039 %
Yle Fem1,5 %1,8 %977 00037 %
Yle yhteensä41,9 %33,9 %2 210 00083 %
MTV321,6 %27,9 %2 091 00079 %
Sub3,0 %3,5 %1 346 00051 %
AVA2,1 %2,1 %1 059 00040 %
C More Total0,4 %0,3 %224 0008 %
MTV yhteensä27,0 %33,7 %2 242 00084 %
Nelonen10,1 %13,4 %1 898 00071 %
Jim2,7 %2,5 %1 201 00045 %
Liv3,1 %3,0 %1 223 00046 %
Hero1,0 %1,3 %672 00025 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %162 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %21,3 %2 081 00078 %
TV51,9 %1,9 %1 005 00038 %
Kutonen1,1 %0,9 %796 00030 %
Frii1,7 %1,6 %601 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %102 0004 %
TLC1,0 %0,7 %468 00018 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,3 %1 371 00052 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 134 00043 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %599 00023 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 284 00048 %
Music TV0,2 %0,2 %103 0004 %
Muut3,7 %2,6 %799 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 447 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.