Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 784 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,8 %3 746 00072 %
Yle TV212,4 %8,0 %3 729 00071 %
Yle Teema1,7 %2,1 %2 158 00041 %
Yle Fem1,6 %1,8 %1 939 00037 %
Yle yhteensä41,9 %34,7 %4 322 00083 %
MTV318,3 %24,0 %3 987 00076 %
Sub3,2 %4,0 %2 725 00052 %
AVA1,5 %1,6 %1 919 00037 %
C More Total0,9 %0,6 %546 00010 %
MTV yhteensä23,9 %30,3 %4 314 00083 %
Nelonen9,8 %12,9 %3 780 00072 %
Jim2,8 %2,8 %2 468 00047 %
Liv2,4 %2,2 %2 230 00043 %
Hero1,1 %1,6 %1 497 00029 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,7 %421 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,1 %4 102 00078 %
TV52,2 %2,4 %2 193 00042 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 804 00035 %
Frii1,4 %1,4 %1 216 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %258 0005 %
TLC0,7 %0,5 %898 00017 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,1 %2 851 00055 %
STAR Channel2,7 %2,2 %2 349 00045 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 426 00027 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 653 00051 %
Music TV0,3 %0,3 %254 0005 %
Muut5,1 %3,6 %1 720 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 784 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.