Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,3 %1 846 00072 %
Yle TV211,9 %7,1 %1 809 00070 %
Yle Teema1,8 %2,4 %1 119 00044 %
Yle Fem1,7 %1,7 %962 00037 %
Yle yhteensä42,0 %35,6 %2 111 00082 %
MTV314,6 %19,5 %1 896 00074 %
Sub3,5 %4,6 %1 379 00054 %
AVA0,9 %1,0 %860 00033 %
C More Total1,4 %1,0 %322 00013 %
MTV yhteensä20,4 %26,1 %2 072 00081 %
Nelonen9,4 %12,3 %1 882 00073 %
Jim3,0 %3,0 %1 266 00049 %
Liv1,5 %1,3 %1 007 00039 %
Hero1,3 %1,9 %824 00032 %
Nelosen maksukanavat1,6 %2,5 %259 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,0 %2 021 00079 %
TV52,6 %2,9 %1 188 00046 %
Kutonen2,5 %2,4 %1 009 00039 %
Frii1,1 %1,1 %616 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %156 0006 %
TLC0,3 %0,2 %430 00017 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,1 %1 480 00058 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 215 00047 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %827 00032 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 369 00053 %
Music TV0,5 %0,5 %150 0006 %
Muut6,7 %4,9 %921 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 337 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.