Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 330 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %29,4 %1 900 00074 %
Yle TV210,3 %6,1 %1 846 00072 %
Yle Teema1,5 %1,9 %1 061 00041 %
Yle Fem1,3 %1,8 %917 00036 %
Yle yhteensä43,4 %39,3 %2 160 00084 %
MTV314,4 %19,1 %1 909 00074 %
Sub3,0 %3,9 %1 386 00054 %
AVA1,1 %1,3 %957 00037 %
C More Total3,4 %1,1 %401 00016 %
MTV yhteensä21,8 %25,3 %2 062 00080 %
Nelonen10,0 %13,2 %1 914 00074 %
Jim2,9 %2,9 %1 193 00046 %
Liv1,2 %1,1 %1 020 00040 %
Hero1,4 %1,9 %802 00031 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,2 %344 00013 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,3 %2 032 00079 %
TV52,2 %2,1 %1 081 00042 %
Kutonen2,0 %1,8 %908 00035 %
Frii1,0 %1,1 %595 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %127 0005 %
TLC0,2 %0,2 %390 00015 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,6 %1 455 00057 %
STAR Channel2,8 %2,1 %1 129 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %773 00030 %
Disney Finland5,9 %4,1 %1 310 00051 %
Music TV0,5 %0,2 %165 0006 %
Muut5,2 %4,1 %997 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 330 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.