Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,6 %41,6 %1 086 00097 %
Yle TV29,3 %4,5 %971 00087 %
Yle Teema1,6 %2,2 %672 00060 %
Yle Fem1,5 %1,9 %624 00056 %
Yle yhteensä57,0 %50,2 %1 088 00097 %
MTV319,1 %25,8 %1 022 00092 %
Sub1,2 %1,3 %625 00056 %
AVA1,4 %1,3 %535 00048 %
C More Total1,8 %0,4 %152 00014 %
MTV yhteensä23,4 %28,8 %1 036 00093 %
Nelonen6,1 %8,4 %925 00083 %
Jim1,9 %1,9 %595 00053 %
Liv1,2 %1,0 %552 00049 %
Hero0,8 %1,0 %360 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %89 0008 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,3 %956 00086 %
TV51,1 %1,1 %431 00039 %
Kutonen0,9 %0,8 %383 00034 %
Frii1,0 %1,1 %304 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0003 %
TLC0,2 %0,1 %196 00018 %
Warner Bros. Discovery3,3 %3,2 %603 00054 %
STAR Channel1,2 %1,0 %439 00039 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %301 00027 %
Disney Finland2,5 %2,0 %517 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %47 0004 %
Muut2,8 %2,5 %495 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 090 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.