Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 438 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %29,8 %3 761 00077 %
Yle TV29,0 %5,5 %3 475 00072 %
Yle Teema1,4 %1,7 %2 047 00042 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 816 00037 %
Yle yhteensä44,0 %38,8 %4 132 00085 %
MTV318,1 %23,3 %3 778 00078 %
Sub2,7 %3,2 %2 580 00053 %
AVA1,8 %1,9 %2 048 00042 %
C More Total2,3 %0,6 %648 00013 %
MTV yhteensä24,7 %29,0 %4 034 00083 %
Nelonen9,6 %12,9 %3 627 00075 %
Jim2,7 %2,7 %2 301 00047 %
Liv2,3 %2,1 %2 214 00046 %
Hero1,2 %1,5 %1 429 00029 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,4 %499 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,6 %3 901 00080 %
TV52,0 %1,9 %1 963 00040 %
Kutonen1,5 %1,3 %1 571 00032 %
Frii1,2 %1,1 %1 174 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %199 0004 %
TLC0,5 %0,4 %861 00018 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,0 %2 697 00056 %
STAR Channel2,4 %1,9 %2 002 00041 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 299 00027 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 320 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %273 0006 %
Muut3,7 %3,0 %1 721 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 438 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.