Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 394 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,0 %3 544 00073 %
Yle TV28,4 %8,2 %3 381 00070 %
Yle Teema2,6 %2,9 %2 239 00046 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 771 00036 %
Yle yhteensä40,2 %35,6 %4 032 00083 %
MTV316,5 %21,0 %3 696 00076 %
Sub2,9 %3,4 %2 649 00055 %
AVA1,8 %1,7 %1 939 00040 %
C More Total2,5 %2,4 %652 00013 %
MTV yhteensä23,8 %28,5 %3 983 00082 %
Nelonen11,2 %14,3 %3 594 00074 %
Jim3,0 %2,9 %2 360 00049 %
Liv2,8 %2,3 %2 265 00047 %
Hero1,4 %1,6 %1 525 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %539 00011 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %22,4 %3 878 00080 %
TV52,8 %2,7 %2 071 00043 %
Kutonen1,6 %1,4 %1 643 00034 %
Frii1,3 %1,2 %1 372 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %204 0004 %
TLC0,7 %0,5 %909 00019 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,0 %2 782 00057 %
STAR Channel2,6 %2,0 %2 177 00045 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 427 00029 %
Disney Finland5,1 %3,6 %2 515 00052 %
Music TV0,3 %0,2 %272 0006 %
Muut4,7 %3,7 %1 619 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 394 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.