Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,0 %1 299 00089 %
Yle TV28,5 %8,6 %1 176 00081 %
Yle Teema3,0 %3,2 %919 00063 %
Yle Fem1,4 %1,6 %741 00051 %
Yle yhteensä39,3 %35,4 %1 360 00094 %
MTV316,0 %20,6 %1 263 00087 %
Sub2,9 %3,3 %927 00064 %
AVA1,7 %1,5 %758 00052 %
C More Total2,8 %2,7 %254 00017 %
MTV yhteensä23,4 %28,1 %1 302 00090 %
Nelonen10,9 %13,8 %1 184 00081 %
Jim2,7 %2,5 %862 00059 %
Liv2,7 %2,2 %811 00056 %
Hero1,6 %2,1 %651 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %200 00014 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %21,7 %1 269 00087 %
TV53,1 %3,0 %804 00055 %
Kutonen1,8 %1,4 %688 00047 %
Frii1,5 %1,2 %612 00042 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %94 0006 %
TLC0,6 %0,4 %373 00026 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,3 %1 039 00071 %
STAR Channel2,8 %2,4 %850 00058 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %592 00041 %
Disney Finland5,8 %4,3 %948 00065 %
Music TV0,1 %0,1 %76 0005 %
Muut5,0 %4,1 %631 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 391 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.