Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 075 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,8 %34,5 %1 064 00095 %
Yle TV26,9 %6,9 %930 00083 %
Yle Teema2,7 %3,3 %747 00067 %
Yle Fem1,3 %1,7 %637 00057 %
Yle yhteensä52,7 %46,4 %1 070 00096 %
MTV318,7 %24,5 %1 029 00092 %
Sub1,6 %1,7 %690 00062 %
AVA1,6 %1,2 %541 00048 %
C More Total2,0 %1,9 %158 00014 %
MTV yhteensä23,9 %29,3 %1 041 00093 %
Nelonen7,4 %10,0 %926 00083 %
Jim2,0 %2,1 %614 00055 %
Liv1,7 %1,2 %566 00051 %
Hero1,0 %1,1 %402 00036 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %83 0007 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,0 %952 00085 %
TV51,5 %1,3 %448 00040 %
Kutonen1,0 %0,9 %393 00035 %
Frii1,2 %1,1 %372 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0003 %
TLC0,3 %0,2 %202 00018 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,6 %620 00055 %
STAR Channel1,4 %1,2 %483 00043 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %331 00030 %
Disney Finland2,9 %2,2 %562 00050 %
Music TV0,2 %0,2 %36 0003 %
Muut3,7 %3,3 %476 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 075 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.