Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %22,5 %1 713 00072 %
Yle TV29,6 %9,9 %1 684 00071 %
Yle Teema2,8 %3,2 %1 142 00048 %
Yle Fem1,2 %1,4 %828 00035 %
Yle yhteensä40,6 %37,0 %1 959 00082 %
MTV313,1 %16,7 %1 757 00074 %
Sub3,0 %3,6 %1 324 00056 %
AVA1,1 %1,1 %850 00036 %
C More Total3,6 %3,5 %385 00016 %
MTV yhteensä20,9 %24,9 %1 907 00080 %
Nelonen11,2 %14,3 %1 774 00075 %
Jim2,9 %3,0 %1 194 00050 %
Liv1,7 %1,2 %994 00042 %
Hero1,4 %1,8 %817 00034 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,8 %326 00014 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %22,1 %1 908 00080 %
TV53,1 %3,0 %1 080 00045 %
Kutonen2,2 %2,0 %905 00038 %
Frii1,1 %1,1 %694 00029 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %122 0005 %
TLC0,2 %0,2 %422 00018 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,6 %1 414 00059 %
STAR Channel3,0 %2,2 %1 118 00047 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %801 00034 %
Disney Finland6,3 %4,3 %1 290 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %158 0007 %
Muut6,1 %4,8 %903 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 142 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.