Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 112 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,2 %1 728 00073 %
Yle TV211,5 %12,9 %1 724 00072 %
Yle Teema2,4 %2,8 %1 148 00048 %
Yle Fem1,1 %1,5 %907 00038 %
Yle yhteensä40,4 %38,4 %1 959 00082 %
MTV312,9 %16,1 %1 776 00075 %
Sub4,0 %5,2 %1 437 00060 %
AVA1,0 %0,8 %836 00035 %
C More Total1,5 %0,9 %306 00013 %
MTV yhteensä19,3 %23,1 %1 912 00080 %
Nelonen11,3 %14,4 %1 779 00075 %
Jim2,5 %2,4 %1 214 00051 %
Liv1,6 %1,2 %1 029 00043 %
Hero1,6 %2,0 %851 00036 %
Nelosen maksukanavat1,6 %1,8 %312 00013 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %21,8 %1 920 00081 %
TV53,0 %3,0 %1 111 00047 %
Kutonen2,2 %1,8 %910 00038 %
Frii1,1 %1,0 %661 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %123 0005 %
TLC0,3 %0,2 %375 00016 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,4 %1 411 00059 %
STAR Channel2,6 %1,6 %1 068 00045 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %822 00035 %
Disney Finland5,8 %3,7 %1 231 00052 %
Music TV0,4 %0,2 %160 0007 %
Muut8,5 %6,5 %927 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 112 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.