Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,1 %1 834 00074 %
Yle TV27,7 %7,3 %1 735 00070 %
Yle Teema2,1 %2,4 %1 130 00046 %
Yle Fem1,2 %1,5 %961 00039 %
Yle yhteensä40,2 %35,3 %2 100 00085 %
MTV319,9 %24,3 %1 921 00078 %
Sub3,7 %4,6 %1 433 00058 %
AVA2,1 %2,1 %1 057 00043 %
C More Total0,5 %0,3 %203 0008 %
MTV yhteensä26,2 %31,2 %2 073 00084 %
Nelonen12,1 %15,1 %1 932 00078 %
Jim2,4 %2,3 %1 199 00048 %
Liv3,8 %3,1 %1 243 00050 %
Hero1,3 %1,5 %712 00029 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %194 0008 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %22,8 %2 073 00084 %
TV52,4 %2,4 %1 056 00043 %
Kutonen0,9 %0,7 %748 00030 %
Frii1,4 %1,2 %686 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %65 0003 %
TLC0,9 %0,7 %412 00017 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,1 %1 368 00055 %
STAR Channel1,8 %1,4 %911 00037 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %557 00022 %
Disney Finland3,2 %2,2 %1 078 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %138 0006 %
Muut4,0 %3,2 %749 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 278 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.