Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %27,3 %1 855 00075 %
Yle TV27,6 %5,8 %1 759 00071 %
Yle Teema2,4 %2,2 %1 056 00043 %
Yle Fem1,3 %1,9 %934 00038 %
Yle yhteensä42,1 %37,2 %2 082 00084 %
MTV318,2 %22,2 %1 935 00078 %
Sub2,8 %3,1 %1 270 00051 %
AVA2,2 %2,1 %988 00040 %
C More Total1,6 %0,3 %310 00012 %
MTV yhteensä24,9 %27,8 %2 075 00084 %
Nelonen10,8 %14,8 %1 855 00075 %
Jim2,7 %2,6 %1 152 00047 %
Liv4,0 %3,7 %1 290 00052 %
Hero1,6 %1,7 %722 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %155 0006 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %23,4 %2 000 00081 %
TV52,0 %2,1 %1 031 00042 %
Kutonen1,1 %1,1 %796 00032 %
Frii1,5 %1,3 %642 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %86 0003 %
TLC1,0 %0,7 %496 00020 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,3 %1 387 00056 %
STAR Channel1,8 %1,4 %918 00037 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %625 00025 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 092 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %105 0004 %
Muut3,8 %3,2 %784 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.