Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 409 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,6 %3 582 00074 %
Yle TV28,4 %6,7 %3 428 00071 %
Yle Teema2,6 %2,4 %2 159 00044 %
Yle Fem1,3 %1,8 %1 813 00037 %
Yle yhteensä41,7 %37,6 %4 015 00083 %
MTV315,7 %19,5 %3 670 00076 %
Sub3,0 %3,6 %2 556 00053 %
AVA1,6 %1,6 %1 827 00038 %
C More Total2,6 %0,8 %729 00015 %
MTV yhteensä23,0 %25,4 %3 947 00081 %
Nelonen10,6 %14,2 %3 615 00074 %
Jim2,7 %2,7 %2 346 00048 %
Liv2,9 %2,7 %2 294 00047 %
Hero1,6 %1,9 %1 554 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %425 0009 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %22,8 %3 869 00080 %
TV52,2 %2,2 %2 133 00044 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 732 00036 %
Frii1,2 %1,2 %1 297 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %216 0004 %
TLC0,7 %0,5 %904 00019 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %2 790 00057 %
STAR Channel2,1 %1,6 %1 967 00040 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 421 00029 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 317 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %245 0005 %
Muut5,6 %4,6 %1 768 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 409 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.