Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 748 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,3 %3 732 00071 %
Yle TV28,8 %6,8 %3 688 00071 %
Yle Teema2,5 %2,4 %2 192 00042 %
Yle Fem1,3 %1,8 %1 876 00036 %
Yle yhteensä41,5 %37,3 %4 306 00082 %
MTV315,5 %19,4 %3 871 00074 %
Sub3,0 %3,6 %2 646 00051 %
AVA1,6 %1,6 %1 856 00036 %
C More Total2,6 %0,8 %768 00015 %
MTV yhteensä22,8 %25,4 %4 186 00080 %
Nelonen10,9 %14,4 %3 857 00074 %
Jim2,7 %2,6 %2 406 00046 %
Liv2,9 %2,7 %2 358 00045 %
Hero1,6 %1,9 %1 572 00030 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %467 0009 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %23,0 %4 129 00079 %
TV52,2 %2,2 %2 200 00042 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 778 00034 %
Frii1,2 %1,2 %1 310 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %218 0004 %
TLC0,7 %0,5 %919 00018 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %2 882 00055 %
STAR Channel2,2 %1,6 %2 103 00040 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 450 00028 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 457 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %245 0005 %
Muut5,8 %4,7 %1 856 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 748 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.