Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %9,5 %852 00063 %
Yle TV210,7 %7,8 %895 00066 %
Yle Teema1,5 %1,4 %333 00024 %
Yle Fem0,8 %1,0 %277 00020 %
Yle yhteensä23,1 %19,7 %1 071 00079 %
MTV313,7 %16,1 %968 00071 %
Sub5,5 %6,8 %669 00049 %
AVA2,2 %2,5 %454 00033 %
C More Total3,1 %0,9 %203 00015 %
MTV yhteensä24,5 %26,3 %1 061 00078 %
Nelonen17,3 %22,2 %1 021 00075 %
Jim4,5 %4,2 %653 00048 %
Liv4,5 %4,2 %635 00047 %
Hero2,1 %2,6 %390 00029 %
Nelosen maksukanavat1,3 %2,1 %132 00010 %
Nelonen Media yhteensä29,7 %35,4 %1 114 00082 %
TV54,1 %3,8 %596 00044 %
Kutonen2,9 %2,6 %462 00034 %
Frii1,2 %1,2 %297 00022 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %70 0005 %
TLC1,4 %0,9 %231 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,9 %808 00059 %
STAR Channel3,5 %2,6 %536 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %402 00030 %
Disney Finland6,7 %5,0 %649 00048 %
Music TV0,6 %0,5 %127 0009 %
Muut5,5 %4,2 %451 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.