Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,6 %1 805 00070 %
Yle TV29,6 %7,8 %1 801 00070 %
Yle Teema2,7 %2,6 %1 114 00043 %
Yle Fem1,2 %1,7 %921 00036 %
Yle yhteensä41,0 %37,7 %2 081 00081 %
MTV312,9 %16,5 %1 835 00071 %
Sub3,3 %4,2 %1 327 00052 %
AVA1,0 %1,0 %856 00033 %
C More Total3,6 %1,2 %433 00017 %
MTV yhteensä20,7 %22,8 %1 985 00077 %
Nelonen10,6 %13,6 %1 884 00073 %
Jim2,7 %2,8 %1 229 00048 %
Liv1,6 %1,5 %1 031 00040 %
Hero1,5 %2,1 %843 00033 %
Nelosen maksukanavat1,2 %2,1 %297 00012 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %22,1 %2 000 00078 %
TV52,5 %2,4 %1 132 00044 %
Kutonen2,5 %2,3 %960 00037 %
Frii0,9 %1,0 %663 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %130 0005 %
TLC0,4 %0,3 %418 00016 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %1 444 00056 %
STAR Channel2,5 %1,8 %1 117 00043 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %816 00032 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 295 00050 %
Music TV0,4 %0,3 %140 0005 %
Muut7,7 %6,4 %1 033 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 297 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.