Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,0 %1 766 00069 %
Yle TV27,7 %6,6 %1 771 00069 %
Yle Teema1,8 %1,6 %1 015 00040 %
Yle Fem1,0 %1,3 %820 00032 %
Yle yhteensä37,4 %34,5 %2 047 00080 %
MTV317,1 %20,9 %1 970 00077 %
Sub3,0 %3,6 %1 290 00050 %
AVA0,9 %1,0 %837 00033 %
C More Total4,5 %4,4 %443 00017 %
MTV yhteensä25,6 %29,9 %2 088 00081 %
Nelonen10,4 %13,3 %1 864 00073 %
Jim2,5 %2,3 %1 196 00047 %
Liv1,9 %1,6 %1 101 00043 %
Hero1,4 %1,8 %767 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %180 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,2 %1 995 00078 %
TV53,0 %3,2 %1 160 00045 %
Kutonen2,6 %2,3 %973 00038 %
Frii1,0 %0,7 %635 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %141 0005 %
TLC0,3 %0,3 %402 00016 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,8 %1 467 00057 %
STAR Channel2,8 %1,9 %1 123 00044 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %835 00033 %
Disney Finland6,6 %4,7 %1 333 00052 %
Music TV0,4 %0,2 %150 0006 %
Muut6,0 %4,7 %962 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 315 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.