Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,6 %1 816 00071 %
Yle TV27,8 %6,4 %1 801 00070 %
Yle Teema1,5 %1,6 %937 00036 %
Yle Fem0,7 %0,9 %724 00028 %
Yle yhteensä35,3 %32,5 %2 089 00081 %
MTV322,6 %26,2 %2 098 00082 %
Sub2,6 %3,2 %1 269 00049 %
AVA0,8 %0,8 %812 00032 %
C More Total7,8 %6,7 %515 00020 %
MTV yhteensä33,8 %36,8 %2 189 00085 %
Nelonen8,5 %10,6 %1 820 00071 %
Jim2,0 %2,0 %1 151 00045 %
Liv1,4 %1,4 %1 068 00042 %
Hero1,7 %2,4 %797 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %181 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,7 %1 968 00077 %
TV52,4 %2,6 %1 102 00043 %
Kutonen2,2 %2,2 %917 00036 %
Frii0,8 %0,5 %605 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %146 0006 %
TLC0,3 %0,2 %402 00016 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,9 %1 448 00056 %
STAR Channel2,7 %1,8 %1 119 00044 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %852 00033 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 325 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %168 0007 %
Muut4,5 %3,6 %963 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 354 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.