Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,9 %1 753 00074 %
Yle TV27,4 %6,4 %1 669 00070 %
Yle Teema1,5 %1,6 %923 00039 %
Yle Fem0,7 %0,9 %700 00029 %
Yle yhteensä35,5 %32,7 %1 954 00082 %
MTV322,8 %26,3 %1 968 00083 %
Sub2,5 %3,1 %1 221 00051 %
AVA0,8 %0,8 %797 00033 %
C More Total8,0 %6,8 %483 00020 %
MTV yhteensä34,2 %36,9 %2 044 00086 %
Nelonen8,1 %10,6 %1 717 00072 %
Jim2,0 %2,0 %1 127 00047 %
Liv1,5 %1,4 %1 033 00043 %
Hero1,7 %2,4 %781 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %173 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,6 %1 854 00078 %
TV52,3 %2,5 %1 068 00045 %
Kutonen2,3 %2,2 %896 00038 %
Frii0,8 %0,5 %592 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %146 0006 %
TLC0,2 %0,2 %394 00017 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,8 %1 398 00059 %
STAR Channel2,6 %1,8 %1 061 00045 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %822 00035 %
Disney Finland5,8 %4,3 %1 249 00052 %
Music TV0,4 %0,3 %165 0007 %
Muut4,2 %3,4 %929 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 177 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.