Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 494 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,4 %3 680 00076 %
Yle TV27,4 %6,0 %3 404 00070 %
Yle Teema1,6 %1,7 %1 812 00037 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 430 00029 %
Yle yhteensä37,9 %34,0 %4 078 00084 %
MTV323,1 %26,4 %4 001 00082 %
Sub2,4 %2,8 %2 361 00049 %
AVA1,3 %1,1 %1 691 00035 %
C More Total5,9 %5,0 %846 00017 %
MTV yhteensä32,6 %35,3 %4 184 00086 %
Nelonen9,2 %12,2 %3 584 00074 %
Jim2,1 %2,0 %2 171 00045 %
Liv2,5 %2,6 %2 299 00047 %
Hero1,6 %2,0 %1 426 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %263 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,0 %3 852 00079 %
TV52,3 %2,5 %2 025 00042 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 542 00032 %
Frii1,1 %0,9 %1 192 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %236 0005 %
TLC0,5 %0,4 %829 00017 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,5 %2 697 00055 %
STAR Channel2,2 %1,5 %1 905 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %1 427 00029 %
Disney Finland4,5 %3,3 %2 304 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %252 0005 %
Muut3,3 %2,7 %1 624 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 494 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.