Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 427 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,5 %3 542 00073 %
Yle TV27,0 %6,2 %3 390 00070 %
Yle Teema1,8 %1,5 %1 938 00040 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 695 00035 %
Yle yhteensä39,3 %35,6 %3 995 00082 %
MTV318,4 %21,9 %3 859 00079 %
Sub2,8 %3,2 %2 445 00050 %
AVA1,5 %1,5 %1 790 00037 %
C More Total3,3 %3,2 %724 00015 %
MTV yhteensä26,0 %29,7 %4 057 00083 %
Nelonen10,7 %14,0 %3 620 00075 %
Jim2,6 %2,2 %2 316 00048 %
Liv3,0 %2,8 %2 291 00047 %
Hero1,5 %1,8 %1 458 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %275 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %21,0 %3 869 00080 %
TV52,7 %2,8 %2 182 00045 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 626 00033 %
Frii1,3 %1,0 %1 306 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %245 0005 %
TLC0,7 %0,5 %881 00018 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,2 %2 804 00058 %
STAR Channel2,3 %1,7 %2 002 00041 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 476 00030 %
Disney Finland5,0 %3,7 %2 408 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %264 0005 %
Muut4,4 %3,6 %1 653 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 427 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.