Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 744 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,2 %3 640 00070 %
Yle TV27,3 %6,3 %3 615 00069 %
Yle Teema1,7 %1,5 %1 959 00038 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 731 00033 %
Yle yhteensä39,0 %35,3 %4 250 00081 %
MTV318,3 %21,8 %4 051 00078 %
Sub2,8 %3,3 %2 500 00048 %
AVA1,5 %1,4 %1 822 00035 %
C More Total3,3 %3,2 %782 00015 %
MTV yhteensä25,9 %29,7 %4 284 00082 %
Nelonen11,1 %14,3 %3 871 00074 %
Jim2,6 %2,2 %2 376 00045 %
Liv3,0 %2,8 %2 350 00045 %
Hero1,5 %1,8 %1 474 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %294 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %21,2 %4 130 00079 %
TV52,6 %2,7 %2 232 00043 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 674 00032 %
Frii1,2 %1,0 %1 321 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %247 0005 %
TLC0,7 %0,5 %899 00017 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,1 %2 891 00055 %
STAR Channel2,3 %1,7 %2 126 00041 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 516 00029 %
Disney Finland5,2 %3,8 %2 550 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %264 0005 %
Muut4,6 %3,6 %1 719 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 744 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.