Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %27,6 %1 832 00074 %
Yle TV26,7 %5,9 %1 742 00070 %
Yle Teema1,7 %1,4 %934 00038 %
Yle Fem1,2 %1,5 %894 00036 %
Yle yhteensä40,8 %36,4 %2 089 00084 %
MTV319,5 %22,7 %1 991 00080 %
Sub2,7 %2,9 %1 190 00048 %
AVA2,1 %1,9 %967 00039 %
C More Total2,1 %2,1 %307 00012 %
MTV yhteensä26,3 %29,6 %2 089 00084 %
Nelonen11,5 %14,9 %1 890 00076 %
Jim2,6 %2,2 %1 144 00046 %
Liv4,0 %3,9 %1 221 00049 %
Hero1,5 %1,7 %696 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %108 0004 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %22,7 %2 010 00081 %
TV52,3 %2,4 %1 055 00043 %
Kutonen1,0 %0,9 %679 00027 %
Frii1,5 %1,4 %679 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %104 0004 %
TLC1,0 %0,8 %487 00020 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,6 %1 384 00056 %
STAR Channel1,9 %1,5 %946 00038 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %662 00027 %
Disney Finland3,7 %2,9 %1 150 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %114 0005 %
Muut3,0 %2,6 %726 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 277 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.