Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,7 %1 927 00078 %
Yle TV27,4 %5,7 %1 735 00070 %
Yle Teema1,6 %1,7 %889 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %729 00029 %
Yle yhteensä40,2 %35,1 %2 123 00086 %
MTV323,4 %26,5 %2 033 00082 %
Sub2,2 %2,5 %1 140 00046 %
AVA1,7 %1,5 %895 00036 %
C More Total3,9 %3,4 %363 00015 %
MTV yhteensä31,1 %33,9 %2 141 00086 %
Nelonen10,2 %13,6 %1 867 00075 %
Jim2,1 %2,0 %1 044 00042 %
Liv3,4 %3,7 %1 266 00051 %
Hero1,4 %1,6 %646 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %90 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,1 %1 997 00081 %
TV52,2 %2,5 %957 00039 %
Kutonen0,9 %0,8 %646 00026 %
Frii1,4 %1,2 %600 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %90 0004 %
TLC0,8 %0,6 %435 00018 %
Warner Bros. Discovery5,5 %5,2 %1 298 00052 %
STAR Channel1,8 %1,3 %844 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %605 00024 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 054 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %87 0003 %
Muut2,5 %2,0 %695 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 317 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.