Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %24,6 %1 826 00074 %
Yle TV25,8 %5,3 %1 681 00068 %
Yle Teema1,6 %1,6 %970 00039 %
Yle Fem1,0 %1,1 %723 00029 %
Yle yhteensä37,5 %32,6 %2 045 00083 %
MTV325,4 %30,3 %2 052 00083 %
Sub2,4 %2,6 %1 147 00046 %
AVA1,9 %1,7 %922 00037 %
C More Total3,9 %4,4 %289 00012 %
MTV yhteensä33,7 %39,1 %2 155 00087 %
Nelonen9,2 %11,7 %1 768 00071 %
Jim2,4 %2,1 %1 120 00045 %
Liv3,8 %3,4 %1 222 00049 %
Hero1,3 %1,4 %717 00029 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %101 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %18,6 %1 965 00079 %
TV52,2 %2,3 %1 057 00043 %
Kutonen1,2 %0,9 %730 00029 %
Frii1,4 %1,0 %650 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %101 0004 %
TLC1,0 %0,7 %570 00023 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,1 %1 419 00057 %
STAR Channel1,9 %1,3 %878 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %599 00024 %
Disney Finland3,3 %2,4 %1 088 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %118 0005 %
Muut2,6 %2,2 %757 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 288 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.