Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %20,3 %1 795 00070 %
Yle TV25,0 %4,2 %1 672 00065 %
Yle Teema1,6 %1,5 %989 00039 %
Yle Fem0,8 %1,0 %751 00029 %
Yle yhteensä31,2 %27,0 %2 059 00080 %
MTV326,9 %33,3 %2 111 00082 %
Sub2,9 %3,5 %1 252 00049 %
AVA0,9 %0,8 %822 00032 %
C More Total7,0 %7,4 %434 00017 %
MTV yhteensä37,8 %45,0 %2 189 00085 %
Nelonen7,8 %9,1 %1 778 00069 %
Jim2,3 %2,0 %1 204 00047 %
Liv1,5 %1,4 %1 040 00041 %
Hero1,4 %1,6 %823 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %198 0008 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,4 %1 973 00077 %
TV52,6 %2,4 %1 126 00044 %
Kutonen2,9 %2,6 %1 070 00042 %
Frii0,9 %0,6 %651 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %139 0005 %
TLC0,3 %0,2 %529 00021 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,2 %1 521 00059 %
STAR Channel2,7 %1,7 %1 145 00045 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %869 00034 %
Disney Finland5,6 %3,9 %1 365 00053 %
Music TV0,4 %0,3 %173 0007 %
Muut4,7 %3,3 %983 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 352 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.