Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %24,4 %1 824 00071 %
Yle TV28,1 %8,2 %1 712 00067 %
Yle Teema2,0 %2,2 %981 00038 %
Yle Fem0,9 %1,2 %773 00030 %
Yle yhteensä40,1 %36,0 %2 053 00080 %
MTV313,4 %18,0 %1 849 00072 %
Sub3,7 %4,5 %1 297 00050 %
AVA1,2 %1,1 %853 00033 %
C More Total4,0 %1,4 %418 00016 %
MTV yhteensä22,3 %24,9 %1 998 00078 %
Nelonen9,8 %12,9 %1 734 00068 %
Jim3,1 %2,9 %1 249 00049 %
Liv1,8 %2,0 %1 041 00041 %
Hero1,7 %2,4 %863 00034 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %215 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,7 %1 947 00076 %
TV53,5 %4,0 %1 148 00045 %
Kutonen2,9 %2,8 %1 101 00043 %
Frii1,1 %1,2 %708 00028 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %145 0006 %
TLC0,4 %0,4 %569 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,8 %1 539 00060 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 168 00045 %
National Geographic Channel3,8 %2,9 %908 00035 %
Disney Finland6,7 %5,2 %1 381 00054 %
Music TV0,5 %0,2 %157 0006 %
Muut5,2 %4,2 %951 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 278 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.