Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,4 %1 783 00069 %
Yle TV29,9 %8,1 %1 767 00069 %
Yle Teema2,9 %3,6 %1 094 00043 %
Yle Fem0,9 %1,1 %819 00032 %
Yle yhteensä44,0 %39,1 %2 038 00079 %
MTV314,1 %18,4 %1 779 00069 %
Sub3,4 %3,9 %1 348 00052 %
AVA1,1 %1,1 %850 00033 %
C More Total1,3 %1,1 %298 00012 %
MTV yhteensä19,9 %24,4 %1 991 00078 %
Nelonen8,6 %10,7 %1 741 00068 %
Jim3,6 %3,8 %1 174 00046 %
Liv1,8 %2,1 %1 059 00041 %
Hero1,8 %2,4 %854 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %168 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,4 %1 932 00075 %
TV53,4 %3,8 %1 147 00045 %
Kutonen3,2 %2,8 %1 047 00041 %
Frii1,0 %0,8 %651 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %102 0004 %
TLC0,4 %0,3 %524 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,1 %1 451 00057 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 086 00042 %
National Geographic Channel3,4 %2,7 %830 00032 %
Disney Finland6,2 %4,9 %1 282 00050 %
Music TV0,4 %0,3 %176 0007 %
Muut4,9 %3,7 %913 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.